BIBLIOTEKA DECYDENTA
Marka narodowa
Rekomendujemy premierowo książkę dr Marty Hereźniak pt. „Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju”. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011 r. więcej...
Rekomendujemy premierowo książkę dr Marty Hereźniak pt. „Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju”. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011 r.
O czym warto wiedzieć zanim sięgniemy po tę książkę? Otóż, Wally Olins, guru tożsamości konkurencyjnej i brandingu, napisał do niej przedmowę, którą kończy słowami: Popieram tę książkę z wielką przyjemnością.
Dlaczego? Spójrzmy wyrywkowo tylko na niektóre problemy poruszane przez autorkę, adiunkta w Katedrze Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji na Uniwersytecie Łódzkim, gdzie obroniła prawdopodobnie pierwszy w Polsce doktorat na temat budowania marki narodowej.
Czytając „Markę narodową” dowiemy się na czym polega idea brandingu narodowego, dlaczego kraje i firmy upodabniają się do siebie, co to takiego „twarda” i „miękka” potęga narodów, czym jest marka narodowa i dlaczego jest ważna dla krajów, dlaczego branding narodowy zyskuje na znaczeniu, jak wygląda proces budowania marki narodowej. Ponadto, Marta Hereźniak pisze o przenikaniu się nauk społecznych z brandingiem narodowym, miejscu brandingu narodowego w marketingu oraz wyjaśnia różnicę pomiędzy brandingiem narodowym i marketingiem narodowym.
Książkę można traktować jako podręcznik i kompendium wiedzy o kreowaniu marek i ich podtrzymywaniu w świadomości społecznej. Jakie jest miejsce i jaka rola marki w strukturze i strategii organizacji, jakie marka ma funkcje, jakimi metodami buduje się jej pozycję rynkową i relacje z otoczeniem, jaka jest architektura i jak tworzy się wartość oraz kapitał marki – na te zasadnicze pytania odpowiada autorka.
Markę narodową budują ludzie poprzez działanie w wielu sferach życia społecznego: od kultury poprzez turystykę, sport na gospodarce kończąc.
DECYDENT zaprasza wszystkich obywateli Polski w kraju i na świecie do wspólnego budowania marki Polski.
Marta Hereźniak, „Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.
PRACODAWCY RP
List otwarty do premiera Tuska
Założona w 1989 roku Konfederacja Pracodawców Polskich nosi dzisiaj nazwę Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej i czuwa nad ich interesami gospodarczymi. Stąd list do premiera rządu w bulwersującej społecznie sprawie. więcej...