Established 1999

BIBLIOTEKA DECYDENTA

24 listopad 2010

Marka narodowa

Rekomendujemy premierowo książkę dr Marty Hereźniak pt. „Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju”. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011 r.

O czym warto wiedzieć zanim sięgniemy po tę książkę? Otóż, Wally Olins, guru tożsamości konkurencyjnej i brandingu, napisał do niej przedmowę, którą kończy słowami: Popieram tę książkę z wielką przyjemnością.


Dlaczego? Spójrzmy wyrywkowo tylko na niektóre problemy poruszane przez autorkę, adiunkta w Katedrze Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji na Uniwersytecie Łódzkim, gdzie obroniła prawdopodobnie pierwszy w Polsce doktorat na temat budowania marki narodowej.


Czytając „Markę narodową” dowiemy się na czym polega idea brandingu narodowego, dlaczego kraje i firmy upodabniają się do siebie, co to takiego „twarda” i „miękka” potęga narodów, czym jest marka narodowa i dlaczego jest ważna dla krajów, dlaczego branding narodowy zyskuje na znaczeniu, jak wygląda proces budowania marki narodowej. Ponadto, Marta Hereźniak pisze o przenikaniu się nauk społecznych z brandingiem narodowym, miejscu brandingu narodowego w marketingu oraz wyjaśnia różnicę pomiędzy brandingiem narodowym i marketingiem narodowym.


Książkę można traktować jako podręcznik i kompendium wiedzy o kreowaniu marek i ich podtrzymywaniu w świadomości społecznej. Jakie jest miejsce i jaka rola marki w strukturze i strategii organizacji, jakie marka ma funkcje, jakimi metodami buduje się jej pozycję rynkową i relacje z otoczeniem, jaka jest architektura i jak tworzy się wartość oraz kapitał marki – na te zasadnicze pytania odpowiada autorka.


Markę narodową budują ludzie poprzez działanie w wielu sferach życia społecznego: od kultury poprzez turystykę, sport na gospodarce kończąc.


DECYDENT zaprasza wszystkich obywateli Polski w kraju i na świecie do wspólnego budowania marki Polski.


 


Marta Hereźniak, „Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.


www.pwe.com.pl

W wydaniu 108, listopad 2010 również

  1. FARMACJA W POLSCE

    Nowoczesne formy marketingu
  2. PRACODAWCY RP

    List otwarty do premiera Tuska
  3. BIBLIOTEKA DECYDENTA

    Marka narodowa
  4. WALLY OLINS W WARSZAWIE

    Powrót marki Polska
  5. IMR ADVERTISING BY PR

    Pełnia zdrowia z Vitaną
  6. NOWOCZESNY MODEL WSPÓŁPRACY

    Młoda Polonia a Stary Kraj
  7. PROSZEK DO PRANIA

    Bon apetit!
  8. TRZY LATA RZĄDU DONALDA TUSKA

    Generalnie dobry kierunek, ale za mało determinacji
  9. PKPP LEWIATAN

    Rząd do tablicy
  10. 3 LATA RZĄDU PO

    Podsumowanie prawa gospodarczego
  11. LOBBYŚCI POTRZEBNI

    Kultura politycznej korupcji
  12. STYL ŻYCIA

    Snobizm rozkwita po 50-tce?
  13. LEKCEWAŻENIE CZYTELNIKÓW

    Gdzie jest Dżerzi?
  14. SZTUKA MANIPULACJI

    Człowiek do wynajęcia
  15. IMR ADVERTISING BY PR

    Niezwykłe złoto Azteków
  16. IMPERIAL TOBACCO POLSKA

    Stop podrabianym papierosom!