13 grudzień 2007
Zero proMILA
W pierwszej połowie bieżącego roku pijani kierowcy spowodowali 2548 wypadków, zginęły 302 osoby, a 3655 zostało rannych. Te liczby nie maleją. PVA usiłuje przemówić bezmózgim do rozumu inicjując kolejne kampanie.
Z początkiem grudnia 2007 r. stowarzyszenie Polish Vodka Association wraz z partnerami i mediami rozpoczęło pierwsze przedsięwzięcia w kampanii społecznej „Zero proMILA”, której celem jest zwrócenie uwagi kierowców na problem związany z prowadzeniem samochodu po spożyciu alkoholu.
Problem alkoholowy wśród kierowców jest bardzo duży i ma odzwierciedlenie w statystykach. Od początku tego roku do końca września nietrzeźwi kierowcy spowodowali aż 2548 wypadków, w których zginęły 302 osoby, a 3655 zostało rannych – to są jedynie wykryte przypadki. Generalnie aż 25 proc. śmiertelnych ofiar na drogach to skutek picia alkoholu przez kierowców, a statystyki te – niestety – rosną z roku na rok.
Celem naszej kampanii pod hasłem „Zero proMILA”, gdzie obie części wyrazu kojarzą się z promilami i drogą, jest uświadomienie kierowcom, jakie zagrożenia wiążą się z piciem alkoholu i późniejszą jazdą autem. Chcemy im powiedzieć: nigdy nie siadajcie za kierownicą po spożyciu alkoholu, bo od Waszej trzeźwości zależy bezpieczeństwo na drogach i życie innych!
Pilotażowa akcja ma swój początek w Warszawie, a z czasem rozwinie się na działania ogólnopolskie. Dlaczego właśnie Warszawa? Ponieważ w stolicy skupia się najwięcej instytucji, organizacji oraz mediów, które chcemy zachęcić do współdziałania na rzecz trzeźwości polskich kierowców.
Wsparcie dla naszej decyzji mamy także w ostatnich statystykach: w ciągu zaledwie trzech pierwszych dni grudnia policja drogowa w Warszawie zatrzymała 83 pijanych kierowców – a to jedynie wykryte przypadki często tragicznego w skutkach prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu.
Kampania „Zero proMILA” miała swój początek na stołecznych ulicach – pojawiły się na nich transparenty z wymowną grafiką i hasłem kampanii „Zero proMILA”, a uzupełnieniem będą artykuły
w warszawskim wydaniu regionalnej gazety bezpłatnej „Echo Miasta”, która w znacznym nakładzie kierowana będzie do warszawskich kierowców. Działania obejmują również prasę, radio i Internet. To jednak nie wszystko.
13 grudnia w hotelu Marriott miała miejsce konferencja prasowa, podczas której prezes PVA Andrzej Szumowski przedstawił zarys podjętych działań, będących kontynuacją znanego już wszystkim, ale ciągle aktualnego tematu TRZEŹWYCH KIEROWCÓW.
Kontynuacją działań kampanii „Zero proMILA” będą m.in.:
1.ALCO-DRIVE gra komputerowa (dostępna dla wszystkich na stronie www.pva.com.pl/alco-drive), dzięki której będzie można przekonać się jak niebezpiecznie i zdradliwie alkohol wpływa na kierującego pojazdem;
2. Alkogogle – testy dla przedstawicieli mediów podczas prowadzenia samochodu w tzw. alkogoglach,
po których założeniu odczuwa się zachwiania w pracy błędnika, co powoduje symulację stanu nietrzeźwości.
Trzeźwość kierowców na drodze, to o 25% mniej ofiar wypadków samochodowych, mniej nieszczęść ich rodzin i przyjaciół oraz więcej przyjemności z jazdy samochodem.
Twój stan na drodze to „Zero proMILA”.
ZAMIENIĘ
Na cokolwiek
Książkę Tomasza Lisa "Jak to się robi w Ameryce" zamienię na cokolwiek. Propozycje proszę zgłaszać mailem: decydent@decydent.pl. O czym pisze red. Lis? Proszę zajrzeć na stronę, ale nie jest to konieczne, aby złożyć ofertę. więcej...