Established 1999

POLISH VODKA ASSOCIATION

13 grudzień 2007

Zero proMILA

W pierwszej połowie bieżącego roku pijani kierowcy spowodowali 2548 wypadków, zginęły 302 osoby, a 3655 zostało rannych. Te liczby nie maleją. PVA usiłuje przemówić bezmózgim do rozumu inicjując kolejne kampanie.

Z początkiem grudnia 2007 r. stowarzyszenie Polish Vodka Association wraz z partnerami i mediami rozpoczęło pierwsze przedsięwzięcia w kampanii społecznej „Zero proMILA”, której celem jest zwrócenie uwagi kierowców na problem związany z prowadzeniem samochodu po spożyciu alkoholu.


 


Problem alkoholowy wśród kierowców jest bardzo duży i ma odzwierciedlenie w statystykach. Od początku tego roku do końca września nietrzeźwi kierowcy spowodowali aż 2548 wypadków, w których zginęły 302 osoby, a 3655 zostało rannych – to są jedynie wykryte przypadki. Generalnie aż 25 proc. śmiertelnych ofiar na drogach to skutek picia alkoholu przez kierowców, a statystyki te – niestety – rosną z roku na rok.


 


Celem naszej kampanii pod hasłem „Zero proMILA”, gdzie obie części wyrazu kojarzą się z promilami i drogą, jest uświadomienie kierowcom, jakie zagrożenia wiążą się z piciem alkoholu i późniejszą jazdą autem. Chcemy im powiedzieć: nigdy nie siadajcie za kierownicą po spożyciu alkoholu, bo od Waszej trzeźwości zależy bezpieczeństwo na drogach i życie innych!


 


Pilotażowa akcja ma swój początek w Warszawie, a z czasem rozwinie się na działania ogólnopolskie. Dlaczego właśnie Warszawa? Ponieważ w stolicy skupia się najwięcej instytucji, organizacji oraz mediów, które chcemy zachęcić do współdziałania na rzecz trzeźwości polskich kierowców.


Wsparcie dla naszej decyzji mamy także w ostatnich statystykach: w ciągu zaledwie trzech pierwszych dni grudnia policja drogowa w Warszawie zatrzymała 83 pijanych kierowców – a to jedynie wykryte przypadki często tragicznego w skutkach prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu.


 


Kampania „Zero proMILA” miała swój początek na stołecznych ulicach – pojawiły się na nich transparenty z wymowną grafiką i hasłem kampanii „Zero proMILA”, a uzupełnieniem będą artykuły


w warszawskim wydaniu regionalnej gazety bezpłatnej „Echo Miasta”, która w znacznym nakładzie kierowana będzie do warszawskich kierowców. Działania obejmują również prasę, radio i Internet. To jednak nie wszystko.


13 grudnia w hotelu Marriott miała miejsce konferencja prasowa, podczas której prezes PVA Andrzej Szumowski przedstawił zarys podjętych działań, będących kontynuacją znanego już wszystkim, ale ciągle aktualnego tematu TRZEŹWYCH KIEROWCÓW.


Kontynuacją działań kampanii „Zero proMILA” będą m.in.:


1.ALCO-DRIVE gra komputerowa (dostępna dla wszystkich na stronie www.pva.com.pl/alco-drive), dzięki której będzie można przekonać się jak niebezpiecznie i zdradliwie alkohol wpływa na kierującego pojazdem;


2. Alkogogle – testy dla przedstawicieli mediów podczas prowadzenia samochodu w tzw. alkogoglach,


po których założeniu odczuwa się zachwiania w pracy błędnika, co powoduje symulację stanu nietrzeźwości.


 


Trzeźwość kierowców na drodze, to o 25% mniej ofiar wypadków samochodowych, mniej nieszczęść ich rodzin i przyjaciół oraz więcej przyjemności z jazdy samochodem.


Twój stan na drodze to „Zero proMILA”.


 


 

W wydaniu 73, grudzień 2007 również

  1. MIEDŹ NA ZDROWIE

    Nieśmiertelny metal
  2. KONIECZNY LOBBING

    Winne bezprawie
  3. KULTURA LOBBUJE

    Pomysł na pieniądze
  4. ZAMIENIĘ

    Na cokolwiek
  5. POLISH VODKA ASSOCIATION

    Zero proMILA
  6. WIZERUNEK POSŁA

    Dolce vita
  7. PR W WIŚLE

    Trzeba bywać
  8. TEORIA LOBBINGU

    Sztuka wywierania wpływu
  9. SZTUKA NEGOCJACJI

    Nie taki diabel straszny
  10. LOBBING W BRUKSELI

    Etyka przede wszystkim
  11. RODZINNA FARMACJA

    Z miłości do natury
  12. PUBLIC RELATIONS

    Amoralny PR-owiec?
  13. DECYZJE I ETYKA

    Dzień Decydenta. Przypomnienia
  14. SZTUKA MANIPULACJI

    Kogucie maniery
  15. BOŻE NARODZENIE

    Redakcja DECYDENTA & DECISION MAKERA wspólnie z IMR advertising by PR
  16. KLASTER KRYSZTAŁ EUROPY

    Okrągłe żaglówki
  17. BIBLIOTEKA D & DM

    Kuchnia biznesu
  18. PRAKSEOLOGIA W POLITYCE

    Realia pod makijażem
  19. PREZESI I DYREKTORZY

    Analfabeci w PR
  20. LOBBING TRUSKAWKOWY

    Było ciężko, ale zwycięsko
  21. CZAS NA SNOBIZM

    Koniec taryfy ulgowej