Established in 1999
Pierwszy i jedyny magazyn lobbingowy w Polsce
The first and only lobbying publication in Poland

PR W WIŚLE

Trzeba bywać
Doroczne konferencje public relations organizowane w Wisle przez prof. Przybylskiego z Akademii Ekonomicznej w Katowicach to spotkania obowiązkowe. W hotelu Stok wiedza współgra z wypoczynkiem. PR ma się dobrze.
Prof. Henryk Przybylski, red. Monika Iskandar, dr Dariusz Tworzydło, prof. Arnold Pabian i prof. Ryszard Ławniczak
Od lewej: ksiądz dr Grzegorz Polok, Piotr Kubik - prezes Petro Carbo Chem Energy i Damian A. Zaczek
Od lewej: Agnieszka Szulc - IMR advertising by PR, Bogumiła Barańska, Renata Maćkowska, Henryk Przybylski i Katarzyna Jasińska - AE w Katowicach oraz Damian A. Zaczek
Profesorowa Maja Przybylska z redakcją DECYDENTA & DECISION MAKERA

                     Damian A. Zaczek

 

W dorocznych forach PR organizowanych przez prof. Henryka Przybylskiego warto uczestniczyć. Nie tylko dlatego, iż można dowiedzieć się co w teoretycznym i praktycznym piarze piszczy w całej Polsce. Wartością tych zjazdów jest również ich towarzyskość. Hotel Stok w Wiśle, wygodne pokoje, dobre jedzenie, wczesna ciepła i słoneczna jesień - wyśmienite warunki do rozważań, a nawet dywagacji o public relations.

         Piarowe fora o sztuce skutecznej komunikacji nie są konkurencją dla biznesowych kongresów PR organizowanych dla praktyków w Rzeszowie przez dr. Dariusza Tworzydłę. Są ich naukowym uzupełnieniem.

"W naszym PR Forum postanowiliśmy odwrócić proporcje, zorganizować spotkania między teoretykami a praktykami oraz fachowcami lokującymi się w mediach masowej komunikacji, aby z jednej strony zapoznać przedstawicieli nauki z realnymi problemami wymagającymi naukowego rozwiązania, z drugiej zaś strony dostarczyć praktykom wiedzy naukowej, stanowiącej podstawę skutecznego komunikowania w PR oraz materiału medialnego" - mówił prof. Przybylski w wywiadzie udzielonym DECYDENTOWI & DECISION MAKEROWI przed tegoroczną konferencją w Wiśle.

         Trzydniowa konferencja była wręcz przeładowana programem. Prawie 50 referatów, paneli, dyskusji. Nie na percepcję jednego człowieka. Na szczęście cały program został podzielony na kilka sesji plenarnych, a uczestnicy mogli swobodnie przemieszczać się pomiędzy salami konferencyjnymi przysłuchując się interesującym ich wykładom. A było kogo słuchać.

         Prof. Ryszard Ławniczak z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu pokusił się o przedstawienie roli PR w procesie międzynarodowych fuzji i przejęć w świecie biznesu. Powiało wielkim światem i takimiż pieniędzmi. Z niecierpliwością oczekiwaliśmy więc wystąpienia gościa zagranicznego - dr Heleny Kolibovej ze Slezska Univerzita v Opave. Pani doktor zaczęła piękną polszczyzną, ale zanim pomyśleliśmy, żeby dać jej brawa, przeszła na bratni język czeski. Jeśli komuś wydawało się, że mowa naszych sąsiadów jest choć trochę dla Polaków zrozumiała, to został skutecznie wyprowadzony z błędnego rozumowania. Z wystąpienia doktor Kolibovej nie można było zrozumieć ani jednej myśli. W tym wypadku umiędzynarodowienie konferencji nie bardzo udało się panu profesorowi Przybylskiemu. 

         Wróćmy do polskości piaru i jego narodowego wymiaru. Czegóż to nie potrącali prelegenci! A to „pozycjonowanie wizerunku samorządu terytorialnego”, „kompetencje komunikowania pracowników PR organizacji publicznych”, „działanie PR szpitali klinicznych województwa mazowieckiego”, „socjologiczne uwarunkowania wizerunku osób publicznych”. Mała gmina Morawica w województwie świętokrzyskim została uznana przez prelegenta dra Krzysztofa Gajdę za „przykład świetnej publicity”.

         Nie zabrakło też głosów praktyków. Piotr Kubik, prezes Petro Carbo Chem Energy SA z Chorzowa, jednego ze sponsorów konferencji w Wiśle, opowiedział o własnych doświadczeniach w eliminacji barier w komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie.

         Drugiego sponsora – Vattenfall - nazwanego partnerem, gdyż sponsoruje inicjatywę prof. Przybylskiego nie po raz pierwszy, reprezentował rzecznik dr Łukasz Zimnoch, który przedstawił pogadankę pt. „Gniazdko”.

Nie sposób wymienić nawet część prelegentów, którzy dzielili się naprawdę dobrą wiedzą i własnymi badaniami, np. ksiądz dr Grzegorz Polok. Ale byli też (wysłuchałem dwóch) tacy, którzy znacznie zaniżyli poziom intelektualny forum.

Parę słów o tych, którzy zawiedli.

Na emocjach miał grać oraz przedstawić „labilność grup otoczenia” mgr Rafał Czechowski, ale – niestety – pojawił się, ale nie przemówił. Podobny zawód swoją absencją spowodował Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny pisma Brief, który - co prawda - nie zamierzał wykładać teorii, a jedynie moderować panel zatytułowany „Czy wszystko jest PR-em?” 

         Summa summarum Forum PR anno 2007 należy uznać za udane. Z kronikarskiego obowiązku dodajmy, iż organizatorem był prof. Henryk Przybylski, kierownik Katedry Nauk Humanistycznych w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Większość prac organizacyjnych wykonały panie doktor: Renata Maćkowska i Bogumiła Barańska oraz pani magister Katarzyna Jasińska. Dziękujemy.

 

JOSE CARRERAS  

zaśpiewa w Łańcucie.

A u nas "Granada"

Linki nr 57

Komentarze, felietony, eventy

CZAS NA SNOBIZM
Koniec taryfy ulgowej
Antidotum na bylejakość i prostactwo. Dobrze pojęty snobizm. Lobbing, relacje publiczne, rozwój intelektualny. Zdobywanie wiedzy i jej wykorzystywanie. Tym będziemy zajmowali się na naszych internetowych łamach. Zapraszamy. całość...
PUBLIC RELATIONS
Amoralny PR-owiec?
Zanim zaczniemy ciskać gromy na morale PR-owców, warto pomyśleć, czy ich działania można jednoznacznie ocenić. Czy granica między tym, co nieetyczne i tym, co godne pochwały, nie jest umowna i nie zależy od punktu widzenia? całość...
DECYZJE I ETYKA
Dzień Decydenta. Przypomnienia
„Poziom umysłowy narodu – zwracał uwagę Jerzy Drobnik (1894-1974), publicysta, poeta - poznaje się po tym, czy umie on zmusić swoich głupców do milczenia, czy też pozwala im wychodzić na mównicę i przemawiać w swoim imieniu.” całość...
SZTUKA MANIPULACJI
Kogucie maniery
Spektakl próżności i zalotności bywa reakcją na okolicznościowy bodziec, powstałą przejściową okazję, a nie potrzebą odczuwaną bezwarunkowo. Przejawem tego są odruchowe reakcje męskie na pojawienie się ponętnej kobiety. całość...
KLASTER KRYSZTAŁ EUROPY
Okrągłe żaglówki
Chciałbym ożywić przygraniczne jezioro Pomorze. A sposobem na to mają być żaglówki, ale ... okrągłe. Badania dowodzą, że są one nie tylko znacznie bezpieczniejsze od typowych łodzi żaglowych, ale i tańsze. całość...
BIBLIOTEKA D & DM
Kuchnia biznesu
Najważniejsza jest chęć zmiany starych nawyków, wola przełamania dotychczasowych przyzwyczajeń. Potem trzeba po prostu zacząć działać i - niestety - przygotować się na porażkę. całość...
PR W WIŚLE
Trzeba bywać
Doroczne konferencje public relations organizowane w Wisle przez prof. Przybylskiego z Akademii Ekonomicznej w Katowicach to spotkania obowiązkowe. W hotelu Stok wiedza współgra z wypoczynkiem. PR ma się dobrze. całość...
WIZERUNEK POSŁA
Dolce vita
Posłowie to mają fajne, bezproblemowe, dobrze opłacane życie. A mniejszość obywateli uważa, że praca posła jest ciężka i odpowiedzialna. Takie wyniki sondażu opublikowało CBOS. całość...
POLISH VODKA ASSOCIATION
Zero proMILA
W pierwszej połowie bieżącego roku pijani kierowcy spowodowali 2548 wypadków, zginęły 302 osoby, a 3655 zostało rannych. Te liczby nie maleją. PVA usiłuje przemówić bezmózgim do rozumu inicjując kolejne kampanie. całość...
ZAMIENIĘ
Na cokolwiek
Książkę Tomasza Lisa "Jak to się robi w Ameryce" zamienię na cokolwiek. Propozycje proszę zgłaszać mailem: decydent@decydent.pl. O czym pisze red. Lis? Proszę zajrzeć na stronę, ale nie jest to konieczne, aby złożyć ofertę. całość...


© DAZ PRESS 2007 | Serwis optymalizowany do 1024x768+, windows-1250

Home | O nas | Archiwum | Lobbing | Linki | Kontakt

Jesteś naszym 1757896 Czytelnikiem.